Активности

logo header

Посебни програми у ПУ "Бамби"

 
kids handДо 2011. године, Предшколска установа „Бамби“ је била усмерена на пружање услуге целодневног боравка, превасходно деци са градског подручја и реализацију обавезног припремног предшколског програма. Деца из приградских насеља, чији су родитељи незапослени или нису у могућности да извршавају финансијске обавезе, нису имала прилику да буду обухваћена системом предшколског васпитања и образовања.
Препознајући овакав недостатак, ПУ „Бамби“ је почетком радне 2011./2012. године, уз подршку УНИЦЕФ-а, компаније ИКЕА, ЦИП-центра за интерактивну педагогију и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ушла у пројекат „Вртићи без граница – више могућности за учење и развој деце раног узраста“. Циљ овог пројекта је био да се свој деци омогући једнако право на похађање квалитетних предшколских програма и тиме смање и правазиђу социјалне и економске неједнакости.
У сарадњи са родитељима, процењене су потребе деце, па је као најпогоднији облик IMG 4240организовања васпитно-образовног рада са децом изабрана форма играонице – посебног едукативног програма чији је циљ подстицање и развијање игре, као основног облика дечјег изражавања, учења и дружења. Играоница представља висококвалитетни васпитно-образовни програм кратког трајања (2 до 4 сата, неколико дана седмично) у ком се примењују принципи пројектног учења. Деца имају прилику да кроз игру по центрима интересовања, уче у складу са својим потребама и интересовањима, у оквиру смислених и повезаних целина – пројеката. Пројекат може трајати неколико дана или неколико недеља, у зависности од заинтересованости и мотивације деце да истражују. Васпитач је пажљиви посматрач, активни слушалац дечјих потреба, жеља и могућности, модератор и учесник пројекта, а деца одређују сам ток и трајање пројекта. На тај начин, дете се ставља у улогу активног креатора процеса учења.
Важна карактеристика посебних програма у форми играонице јесте истицање значаја сарадње са родитељима и њиховог укључивања у васпитно-образовни процес. Родитељи су позвани да изаберу вид сарадње – учешће у васпитно-образовним активностима (музичким, ликовним, драмским, физичким, приповедање бајки, представљање занимања и сл.), учешће у уређивању унутрашњег и спољашњег простора, праћење дечјег развоја и напредовања, планирање пројеката за децу и сл..
IMG 4423У првој фази пројекта „Вртићи без граница“, у периоду од 2011. до 2013. године , отворено је укупно 4 играонице: у вртићу „Бамби“ у Лозници, две играонице „Испод липа“ у Лешници и играоница „Јадранче“ у Јадранској Лешници. У другој фази пројекта, "Вртићи без граница 2 - Квалитетно инклузивно предшколско образовање у Србији",  током школске 2014./2015 и почетком 2015./2016. године, покренути су нови посебни програми: две играонице „Звончица“ у Козјаку, по једна играоница у вртићу „Бамби“ и „Чаролија“ у Лозници, играонице у основним школама „Мика Митровић“ на Брезјаку, „Јован Цвијић“ у Воћњаку, „14. октобар“ у Драгинцу (две групе) и „Петар Тасић“ у Доњем Добрићу. Посебним програмима ове врсте обухваћено је око 300 деце у 13 васпитних група.
С обзиром на препознату добробит деце, као основни циљ пројеката, позитивне реакције и подршку родитеља, подршку градске управе и локалних самоуправа, и континуирану висококвалитетну сарадњу и подршку од стране ЦИП-центра за интерактивну педагогију, Иннститута за педагогију и андрагогоју Филозофског факултета у Београду, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ-а, ПУ „Бамби“ ће и у наредном периоду улагати напоре у повећање обухвата деце квалитетним васпитно-образовним програмима.

Драги пријатељи,

Добро дошли на сајт Предшколске установе „Бамби“!

Имамо велико задовољство да са вама поделимо знања, искуства и идеје које детињство наших најмлађих могу учинити још лепшим. Надамо се узајамној сарадњи и подршци!

Ту смо да растемо заједно!

Срдачно,

Предшколска установа „Бамби“